ГЕНЕТИКА
Саме генетика є основою для подальшої реалізації кожного з нас.

Ми детально розглянемо генетичні здібності людини за сферами діяльності та видами діяльності, а також розберем
роботу типажів, для того щоб чітко розуміти в яких напрямках розвивати свою професійну самореалізацію.

Генетичні здібності, які реалізуються у сфері професійної діяльності людей, можна поділити на чотири основні категорії: Торгівля, Послуги, Виробництво та Навчання.

Ці якості розташовуються одна за одною послідовно 1-2-3-4.
У кожної людини генетично сформована своя індивідуальна послідовність.
На першому місці - найсильніша якість.
Саме по першій якості людина має себе реалізовувати, будь-то в бізнесі при формуванні бізнес-продукту чи в професійній реалізації.

Під час досліджень Соціальної Генетики в сфері професійної реалізації та формуванні бізнес проектів за останні 10 років ми сформували чітке правило:

Максимальна реалізація бізнесмена або професіонала вдається лише по першій якості.

Була версія, що така реалізація можлива і по другій якості, яка має 20% ефективності, але час показав, що і бізнесмен, і професіонал програє реальну конкуренцію людям, які реалізують себе по першим якостям.

Для того щоб краще розуміти як працюють якості в кожній послідовності, нагадаємо схему:
І так ми бачимо, що Домінуюча перша якість формує 70% ККД (коефіцієнт корисної дії) і дає можливість виконувати всі чотири етапи по цій якості (а саме: бачу / розумію / дію / творю).

Тобто перша якість - це єдина якість, яка дає доступ до творчості, тобто до рекомбінуючих потужностей головного мозку у цьому напрямку. Одним словом, по першій якості наш розум здатний ефективно знаходити рішення для нових задач, реалізовувати свій творчий потенціал.

Друга якість має 20% ККД, називається Доповнюючою.
І як бачимо на малюнку має доступ тільки до трьох етапів
(а саме: бачу / розумію / дію).

У зв'язку з тим, що ця якість немає доступу до творчості, то на другій якості вирішувати творчі задачі вкрай важко, але розібратися в готових працюючих схемах, прцесах, шаблонах і якісно їх повторити, це саме те, що може робити дана якість. Саме тому вона вважається доповнюючою.

Третя якість має 7 % ККД і називається Дефіцитною.
У зв'язку з тим, що ця якість не має доступу як до творчості, так і до можливості чітко виконувати та повторювати процеси, тому вона проявляє себе лише в тому, що бачить та розуміє, але діяти, тобто якісно повторити, а тим більше знайти творче рішення не може.

Тому ця якість дуже часто ловить людей в психологічну пастку.
Людина все гарно бачить, розуміє що і як працює і складається враження, що це просто, але починаючи в цьому напрямку діяти людина програє конкуренцію тим, в кого ці якості стоять на першому або другому місці, так як сама, а ні виконувати ці задачі, а ні проявляти творчість в цій зоні не може.

В цьому і полягає психологічна пастка - програючи, людина хоче дати реванш і починає шукати можливість розвинути ці слабкі якості, витрачає на це багато часу, грошей та енергії. В майбутньому ця людина буде і далі програвати конкуренцію іншим, більш талановитим в цих зонах людям.

При отриманні інформації про те що одна ця якість в людини третя, вона дуже часто сприймає це боляче, не хоче цього визнавати. Адже вона так хотіла, так старалась, так працювала, щоб її посилити і прокачати.

Єдиним правильним рішенням є те, щоб чесно визнати свої слабкі якості і перенаправити свої сили на реалізацію по першій якості, відпускаючи свої цілі по слабким. І чим швидше це буде виконано, тим швидше будуть починатися реальні зміни і шлях до реалізації та успіху.

Четверта якість називається Ігноруючою та має ККД 3%. По четвертій якості людина бачить, але не розуміє, а ні процесів, а ні причин цих процесів, тому дуже часто цю якість ігнорує, одним словом не вважає за доцільним її розвивати.

На четверту якість людина повинна навчитися більш уважно ставитися до цієї якості, перестати її ігнорувати, визначити і почати відпрацьовувати мінімальні стандарти.
СФЕРИ ДІЯЛЬНОСТІ
  • ВИРОБНИЦТВО
    це процес створення матеріальних цінностей. Визначає здатність та інтерес здійснювати виробництво речей з базової сировини і до готової продукції, врахування всіх деталей і розуміння самого процесу їх виготовлення.
  • НАВЧАННЯ
    це діяльність спрямована на засвоєння навчального матеріалу, де формуються нові цінності та навички для подальшого практичного використання.
  • ПОСЛУГИ
    це діяльність результат якої, споживається у процесі виконання та не створюються матеріальні блага, не формуються нові навички у споживача.
  • ТОРГІВЛЯ
    це інтерес популяризувати для продажу певну продукцію, здійснювати процес обміну товарів, послуг, грошей чи інформації.
РОЗГЛЯНЕМО ПРИКЛАД РОБОТИ ТИПАЖУ
Зверніть увагу!
Набір типажу працює послідовно! Щоб застосувати останню якість, необхідно спочатку застосувати всі попередні! Неможливо відразу підключити останню чи трету якість. Тільки послідовно, проходячи від першої до останньої та знову на першу.
Тому перед тим, як вибрати напрямок професійної реалізації або власної справи, ви маєте зрозуміти свій типаж за сферами діяльності, щоб чітко знати в якій сфері діяльності ви можете себе проявити та досягти успіху.

Для того, щоб було легше виявити свій типаж, пройдемося окремо по всім видам діяльності і опишемо їх характеристики на кожному з рівнів. Тобто перша торгівля, друга торгівля, третя торгівля, четверта торгівля…і так само з послугами, виробництвом і навчанням.

Та пам'ятайте про негативну реакцію на третю якість, бо саме по ній найчастіше включаються основні блоки захисту людської свідомості.
  • 1 ТОРГІВЛЯ
    Інтуїтивно відчувають підхід до людини, легко визначають потребу клієнта, швидко та якісно генерують кількість переваг продукту який продають та наводять багато аргументів на користь покупки, вміють зацікавити і привернути увагу до товару, можуть якісно це робити на протязі тривалого часу. Їм подобається грати в таку гру. Здатність ефективно виконувати торгівлю: 8-12 годин на добу.
  • 2 ТОРГІВЛЯ
    При необхідності чи за потреби можуть ефективно здійснювати продажі, якісно запропонувати товар і перерахувати основні переваги товару, але потребують підготовки до збуту, не можуть швидко та інтуїтивно знаходити аргументи, тяжко робити індивідуальний підхід, їм набагато легше працювати по шаблону. при довготривалій роботі втрачають інтерес. Здатні ефективно виконувати торгівлю: 2-4 години на добу.
  • 3 ТОРГІВЛЯ
    Характеризується низькою ефективністю і болючим відношенням до якості своєї роботи, що формує дві основних реакції:
    - або стан приниження, бо відсутні як реальні результати так і задоволення від процесу,
    - або стан безпричинної впевненості в собі, типу інші просто не бачать і не розуміють який я крутий продавець, тут як клієнти погані так і керівники які вимагають результатів.

    Єдиним стимулом продовжувати торгову діяльність є бажання всім доказати, що теж крутий і теж можу досягти успіху в цій справі.

    Ефективність часу торгової діяльності: 1-2 години.

    У ті моменти, коли необхідно запропонувати людині щось купити - виникає дискомфорт, можливі варіанти: або є ступор і плутанина в тому, що говорити або є бажання продати товар за будь-яку ціну.
  • 4 ТОРГІВЛЯ
    Все, що стосується ринкових відносин, торгівлі - продажів - незрозуміло і мало цікавить.
  • 1 ПОСЛУГИ
    Підхід до людини починається з визначення її потреб та рівня комфорту, Якість своїх послуг завжди тримають на високому рівні. Знають, що і як можна покращити в обслуговуванні.
  • 2 ПОСЛУГИ
    Можуть надавати якісні послуги, коли виникає така необхідність.
  • 3 ПОСЛУГИ
    При роботі в сфері надання послуг - виникає дискомфорт, постійні хвилювання про якість обслуговування та неможливість цю якість об'єктивно оцінити.
  • 4 ПОСЛУГИ
    Робота, пов'язана зі сфорою послуг, незрозуміла і нецікава.
  • 1 ВИРОБНИЦТВО
    Розуміють як влаштований процес виробництва від початку до кінцевого продукту. Поділяють весь процес на етапи та скрупульозно працюють на кожному з них. Якість виробництва тримають на високому рівні.
  • 2 ВИРОБНИЦТВО
    При необхідності чи потреби можуть займатись виробництвом досить якісно, однак набагато простіше працювати за готовими шаблонами чи зразками.
  • 3 ВИРОБНИЦТВО
    При роботі у сфері виробництва виникають певні труднощі - послідовність процесу забувається, не враховуються всі деталі і нюанси, які в кінцевому підсумку негативно впливають на якість результату.
  • 4 ВИРОБНИЦТВО
    Робота, пов'язана з виробництвом, незрозуміла і нецікава.
  • 1 НАВЧАННЯ
    Підхід до людини починається з зацікавлення та визначення її вмінь. Процес навчання розбивають на етапи, детально і зрозуміло можуть пояснити матеріал будь-кому, можуть цікаво і доступно подати нецікавий матеріал. Знають як мотивувати, закріпити та перевірити вивчене. Полюбляють навчатись та навчати інших, ділитись власними знаннями та досвідом. Придумують нові методи та способи навчання.
  • 2 НАВЧАННЯ
    При необхідності можуть навчати інших – доступно пояснити, цікаво подати матеріал, однак набагато простіше це робити за готовим шаблоном, програмою.
  • 3 НАВЧАННЯ
    При роботі в навчанні інших - виникають певні труднощі – не береться до уваги послідовність навчального процесу, можуть забувати пояснювати базові речі. Виникає роздратування, коли інші не розуміють і не можуть навчитися.
  • 4 НАВЧАННЯ
    Робота, пов'язана з навчанням інших людей, незрозуміла і нецікава.
Отож, ознайомившись з детальною характеристикою якостей Сфери Діяльності, виберіть яка якість та на якому місці більше притаманна саме Вам.

Після цього запишіть свій типаж у форматі 1-2-3-4.
ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ
Якісь з них нам зручні, цікаві і досить результативні при використанні цих видів діяльності. Інші ж навпаки доставляють нам незручності, не приносять задоволення та результату.
  • ВИКОНАННЯ
    це здатність максимально якісно та в повному обсязі виконувати поставлені завдання, уміння відточувати свої дії до досконалості, терпляче розумітися на всіх деталях та подробицях. Можливість багаторазово повторювати дії для отримання максимального результату з мінімальними зусиллями.
  • КОМУНІКАЦІЯ
    це здатність приймати та передавати інформацію, створювати та підтримувати соціальні зв'язки, налаштовуватися на конкретну людину чи групу людей.
  • УПРАВЛІННЯ
    це здатність організовувати і контролювати процес виконання завдань, створювати плани та графіки робіт, самому підкорятися планам та графіком, а також управляти іншими людьми, здатність розраховувати час, необхідний для виконання того чи іншого завдання.
  • АНАЛІТИКА
    це здатність ставити нові завдання та визначати способи вирішення цих завдань, уміння сформулювати правильне питання та знайти ефективну відповідь, визначити причини та наслідки.
У кожної людині є всі чотири властивості, ми всі вміємо шукати відповіді, кожен якось справляється зі своїми планами, щось робить, і більш-менш спілкується з людьми. Різниця лише в тому, що кожна людина має свій певний генетичний набір, у якому деякі властивості мають більшу результативність, ніж інші.
АНАЛІТИЧНІ ЗДІБНОСТІ є у всіх, просто від першої до четвертої зменшується продуктивність, тобто збільшується кількість часу на вирішення завдань, зменшується обсяг інформації, що використовується для аналізу.
  • 1 АНАЛІТИКА
    Прагне у всьому розібратися і пояснити. Знайти відповіді на всі запитання. Полюбляє вирішувати нестандартні завдання. Спершу треба зрозуміти, а потім все інше. Важко ігнорувати питання, кілька питань поспіль виводять з рівноваги.
  • 2 АНАЛІТИКА
    Добре розуміється на питаннях, що цікавлять. Питання, що не викликають інтересу, може легко ігнорувати. Може відкласти обмірковування потім. Достатньо загального розуміння для прийняття рішень.
  • 3 АНАЛІТИКА
    Для ухвалення рішення потрібен час, щоб ретельно все обміркувати. Не любить змінювати власні рішення. З обережністю ставиться до порад інших людей. Негативні висловлювання про розумові здібності виводять з рівноваги.
  • 4 АНАЛІТИКА
    Вирішує питання з їх виникнення, не любить надовго заглиблюватися в абстрактні роздуми. Для вирішення нестандартних питань користується порадами фахівців або людей, які мають досвід у даному питанні, що дозволяє заощадити час.
Від першого до четвертого збільшується кількість часу для виконання та знижується якість виконання.
  • 1 ВИКОНАННЯ
    Постійно щось робить. Не може кинути справу недоробленою. Вимогливо ставиться до якості виконання. Прагне стати майстром у своїй справі, постійно підвищує кваліфікацію. Встигає багато зробити за короткий час.
  • 2 ВИКОНАННЯ
    При необхідності може легко та швидко перемикатися з однієї справи на іншу. Якість виконання намагається тримати лише на рівні. При необхідності може відмовитися від виконання та залишити справу недоробленою.
  • 3 ВИКОНАННЯ
    Прагне все робити самостійно та часто перевантажує себе виконавчою роботою. Не любить вносити зміни до вже зробленої роботи. Претензії до якості виконаної роботи виводять з рівноваги.
  • 4 ВИКОНАННЯ
    Одноманітні дії викликають нудьгу, якість виконання може ігнорувати. Тож для виконання робіт з багаторазовим повторенням дій, ефективніше користуватися послугами інших майстрів.
Від першого до четвертого знижується точність визначення часу необхідного для виконання поставленого завдання та здатність до змін у планах.
  • 1 УПРАВЛІННЯ
    Розраховує час дуже точно, планує впритул і встигає! Все має бути за планом та графіком. Контролює не лише себе, а й оточуючих, щоб графіки не порушувалися. Відсутність можливості контролювати процес виводить з рівноваги. Не любить чекати, тож контролює домовленості.
  • 2 УПРАВЛІННЯ
    Плани приблизні, можуть змінювати плани в процесі справи, ставиться до цього спокійно. Легко переносить справи на інший час або день, якщо буде потрібно. Розраховує час із запасом у 5-10 хв. Але в деяких важливих для себе речах може прожимати під себе оточуючих, щоб зберегти графік.
  • 3 УПРАВЛІННЯ
    Потрібен час для складання планів та графіків. Не любить чекати або працювати в умовах обмеження часу. Різкі зміни у планах та графіках виводять з рівноваги.
  • 4 УПРАВЛІННЯ
    Не любить командувати іншими людьми, складати графіки робіт та контролювати їх. Для складання та підтримки графіків слід скористатися послугами управлінців.
Від першої до останньої зменшується кількість соціальних зв'язків, якість і кількість інформації, що передається.
  • 1 КОМУНІКАЦІЯ
    Багато знайомств. Легко знайомиться. Прагне уникати самотності. Добре передає інформацію. Полюбляє великі компанії. Пам'ятає велику кількість інформації про людей.
  • 2 КОМУНІКАЦІЯ
    Може підтримувати знайомства з великою кількістю людей, якщо захоче. Може ігнорувати знайомства. Може передавати інформацію великій кількості людей. Спокійно переносить самотність, але більше любить працювати у компанії.
  • 3 КОМУНІКАЦІЯ
    Втомлюється від постійного спілкування з великою кількістю людей. Віддає перевагу спілкуванню віч-на-віч. Не любить, коли співрозмовник перебиває, не дає висловитися. Претензії до якості передачі виводять з рівноваги.
  • 4 КОМУНІКАЦІЯ
    Краще працює на самоті, не любить «балаканину», немає бажання виступати перед великими аудиторіями. Для робіт пов'язаних з спілкуванням з людьми та публічними виступами слід користуватися послугами комунікаторів.
Ознайомившись з характеристиками кожної якості Видів Діяльності, ви вже почали бачити, які якості є Домінуючими саме у вас.

Виберіть, яка якість та на якому місці більше притаманна саме Вам. Після цього запишіть свій типаж у форматі 1-2-3-4.
ОБ'ЄДНАННЯ ТИПАЖІВ
Точне поєднання сильних сторін Виду діяльності та Сфери діяльності дозволяє розуміти зону реалізації генетики людини і досягати професійних результатів.

Об'єднання показує в якій сфері людської діяльності вам реалізовуватися і який вид роботи вам легко виконувати.


Розберемо приклад:

Аналітик в сфері торгівлі або комунікатор в сфері торгівлі - це різна торгівля, оскільки у першому випадку людина працює з данними та аналізує показники, які впливають на продаж.
Тоді як в другому - продаж має проводитись безпосередньо під час комунікації з іншою людиною.

Аналогічно і інші поєднання: комунікатор в сфері навчання, виконавець у сфері послуг і т.д.

У кожної людини є свій власний набір сильних і слабких сторін. Кожна людина є унікальною і у кожної з них існує своє власне місце реалізації, де вона зможе досягти успіху.
ВИСНОВОК
Об'єднайте домінуючі якості, які визначили раніше, аби отримати персональну сферу діяльності.

Важливо!
Потрібно перевірити чи дійсно отримана сфера вірна.
Для цього спробуйте себе у визначеній ролі.
Потрібно зробити мінімум 3 спроби, та переглянути які результати ви отримали.

Пам'ятайте!
У новій справі 100% якості бути не може, але сам процес повинен приносити задоволення, а результати повинні мати позитивну динаміку, тобто на початку це мінімальний результат, проте з кожною спробою все краще і краще.