Заняття 2.1 Частина 1
Що таке Ресурсний обмін?
Ми з вами знаємо, що людина - істота соціальна, й так чи інакше їй необхідно взаємодіяти з іншими людьми. Коли ми з людьми певним чином контактуємо – відбувається обмін (інформацією, енергією чи діями, сюди входить досвід, навички, знання, думки, ідеї, емоції чи почуття, цінності, погляди, допомога, порада і так далі).
Ця взаємодія включає в себе етапи:
1. Встановлення контакту (я+ти)
2. Обмін (я тобі – ти мені)
3. Вплив спільного обміну (ми отримали щось нове в результаті нашої спільної взаємодії. В процесі контакту в нас з'явились нові почуття, знання, ми задовольнили якусь потребу; й так само чимось своїм поділились. У підсумку в мене з'явилось щось твоє, в тебе - моє)
4. Результат (зміни в житті на базі нашого обміну. В нас з'являються нові думки, нові рішення, нові емоції, новий вибір на основі спільної взаємодії.
І таким чином твоє інтегрується в моє, а моє інтегрується в твоє)
У нас у всіх є бажання обмінюватись: чимось ділитись, щось віддавати, і відповідно щось отримувати.
Обмін між людьми може бути Ресурсним (чесним, взаємовигідним, рівноцінним) або Нересурсним (відповідно нечесним, нерівним).
В яких же випадках обмін буде ресурсним?
Коли враховуються 5 принципів:
1) Принцип достатку
Коли ми віддаємо те, що в нас в достатку
Наприклад: я можу позичити гроші, якщо в мене достатньо їх і для себе.
2) Принцип можливостей
Ми різні, але рівні. В нас у всіх є сильні та слабкі якості. Ресурсний обмін відбувається тоді, коли ми ділимось тими якостями, які в нас сильні, а ті якості, які в нас слабкі – визнаємо і просимо допомоги.
Наприклад: в людини добре виходить спілкуватись з іншими, тому вона використовує це в своїй професійній діяльності; але їй не вдається ефективно організовувати свій час, тому вона користується послугами інших людей, які їй в цьому допоможуть.
3) Принцип чесності (кількість віддачі)
Коли кожен чесно вкладається в обмін по кількості.
Наприклад: коли ми двоє працюємо над проектом і вкладаємось рівно на половину.
4) Принцип Рівноцінності (якість віддачі)
Коли ми віддаємо щось тотожне по цінності того, що приймаємо.
Наприклад: я обмінюю своє плаття на торт, і вони обидва коштують однаково 1000 грн.
5) Принцип добровільності
Коли обмін відбувається за власним бажанням чимось поділитись та щось отримати, без почуття провини чи примусу, за взаємною згодою.
Приклад
Давайте розглянемо на прикладі, як формується обмін та відчуття обміну.
Є дівчина, яка хоче покращити свій рівень англійської. Адже так вона отримає нову бажану посаду. Але як тільки вона починає думати, що треба буде самій вибудовувати весь процес, не знаючи за що взятись, з чого почати – вона відчуває, що готова заплатити за це умовно 3000 гривень спеціалісту, аби їй допомогли! ЇЙ ЦЕ ВАЖКО, А ТОМУ ЦІННО
І є репетитор англійської, яка любить і знає свій предмет, любить навчати, знає як це зробити правильно, знайти індивідуальний підхід. Їй це робити настільки просто та цікаво, що вона готова навчати і за 1000 гривень. ЇЙ ЛЕГКО, тому вона оцінює цю роботу ніби як «дешево».
Тому, при сумі в 2000 гривень – кожна залишається в "плюсі":
✅ Це більша сума, за яку готова працювати репетитор. В процесі обміну вона віддає:
- знання
- вміння
- навички
- інформацію
Отримує:
- плату
- визнання
- досвід
✅ Це менша сума, яку готова виділити на це учениця. В процесі обміну вона віддає:
- гроші
Отримує:
- знання
- готову поетапну індивідуальну програму
- потенційну можливість підвищення на роботі
І при цьому економить свій час та сили, які пішли б на це все при самостійному вивченні!